PRIMERES
SESSIÓNS DE TREBALL DE L’ALUMNAT DE 2N DE BÀSICA D’ELECTRICITAT
EN L’ ECO-HORT.
Baix
les premises o directrius metodològiques del Design
Thinking els
nostres alumnes de 2n de Bàsica d’Electricitat i Electrònica ja
han començat a
dissenyar i treballar l’eco-hort.
Estem
en procés de transformació de dos aules del centre per a treballar
amb l’alumnat amb Design
Thinking (
panells grans, taules amples, espais de debat i pluja de idees…).
En
el desenvolupament de la 1ª sessió en l’aula l’alumnat de 2n de
bàsica d’electricitat va prendre decisions
relatives al disseny i construcció de l’eco hort
com:
1.Decisions
respecte a la zona de treball:
- on aniran les dos primeres
jardineres.
-
Corredors per a l'eixida d’aigua.
-
aprofitament del terreny i dels seus recursos.
2.
Decisions relatives a l’acondicionament inicial del terreny.
-
rebaixar el terra.
-
Anivellar el terreny
-
Netejar el terreny
-
materials i eines de treball que anaven a necessitar.
3.
Decisions relatives a l’aprofitament dels recursos del terreny.
-
Què fer amb el material que es retira: material de compostillo
preparat per a les futures jardineres, tant de terra ben amuntonada
com fulles i rames.
4.
Decisions relatives als materials que faran falta per a les
jardineres: Bardos, barilles...etc.
En
altra sessió posterior van estar treballant sobre el terreny i
coordinat entre tots les decisions preses en l'aula. Molts dels
alumnes ja tenen «cultura
de camp» doncs
el pares, iaios o familiars disposen de camps i ells han ajudat en
alguna ocasió. Tots aquestos coneixements de base han ajudat molt
per al treball en el terreny.
Un temps de treball i aprenentatge
molt motivador, d’aprendre de forma compartida i col·laborativa
del que van sortint noves il·lusions per a ells fins ara
desconegudes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada